Connect with us

Politics

Tucker Carlson Claims The NY Times Published Propaganda Articles For The CCP

Published

on

Political commentator and TV host Tucker Carlson blasted the Pultizer-hoarding newspaper the New York Times for allegedly having a hand in the cover-up of the coronavirus’ origins.

“Last summer, as the COVID pandemic raged throughout the United States, people who still read the New York Times began to notice something very strange happening at the paper. Hundreds of articles that had appeared there, going back nearly a decade, suddenly vanished, they disappeared,” Carlson stated.

Citing the 169-year old broadsheet’s lengthy operation and its massive catalogue of past news clippings, Carlson questioned the sudden disappearance of certain stories from the New York Times’ online base.

“The New York Times considers itself -very self-consciously – a living historical record. The paper maintains meticulous, searchable archives going back to 1851. Yet last August, a huge number of articles just disappeared. What was in them?” Carlson asked.

The Fox News anchor believes that the missing articles were crafted by the media company for the communists in Beijing and that these propaganda write-ups come with a hefty price tag.

“We know the answer because a handful of history-minded readers preserved them when they were in print.  Every one of them was a propaganda piece paid for by the Chinese Communist Party, designed to look like a news article,” he said.

“One of them reads “China Watch: Diaoyu Islands Belong to China.” That’s the headline. Why would the New York Times, America’s paper of record, print propagandas from a totalitarian regime and pretend it was a news article? For money. Financial filings show The Times made more than $100,000 a month from this garbage,” he elaborated.

Tucker Carlson also named a number of prominent news outlets and social media giants that are under the payroll of the Chinese Communist Party.

“Since 2016, the Chinese government paid $20 million to outlets like The Los Angeles Times, the Chicago Tribune, and The Washington Post. Twitter, which now operates as a publisher, also received checks from the Chinese government totaling hundreds of thousands of dollars,” he alleges.

A couple of The New York Times employees divulged to British magazine The Spectator that their paper indeed ceased further investigation into COVID-19’s supposed Wuhan lab origins.

“In early 2020. I suggested to a senior editor at the paper that we investigate the origins of COVID-19. I was told it was dangerous to run a piece about the origins of the coronavirus. There was resistance to running anything that could suggest that [COVID-19 was man made or had leaked accidentally from a lab],” one of the whistleblowers recounted.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sponsors

Advertisement

Recent Topics

Sponsors

Recent Posts

Trending